Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning


Avslappnande stretching / Yinyoga

Under lugn musik stretchar vi i olika positioner under 2-5 minuter. Syftet med att hålla kvar en position under länge tid är för att bindväven runt musklerna ska få sträckas ut och på så sätt blir du rörligare. Passet kan även inkludera balansövningar. Ta gärna med en egen matta om du har.

Basket

En rolig konditionsform där du spelar i lag, studsar en boll, passar och försöker skjuta mål. Vi rekommenderar att du har erfarenhet av basket sedan tidigare.

Cirkelgympa

En kul kombination av gympa och funktionell cirkelträning. 

EFIT, Effektiv Funktionell Intensiv Träning

EFIT är utmanande, rolig och social samt går att anpassa till alla åldrar, förutsättningar och ambitionsnivåer. EFIT gör dig allroundtränad och höjer din generella verkningsgrad, vilket innebär att du kan använda din energi på ett mer effektivt sätt. Du utgår alltid från din förmåga!

Fotboll

Ett pass där vi tränar fotboll tillsammans prestationslöst. Oavsett om du spelat på skolidrotten, som barn, i Korpens seriespel eller spelar fortfarande så är du varmt välkommen. Vi lånar ut bollar och västar.

Funktionell Cirkelträning

Funktionell cirkelträning är en träningsform som förbättrar din kondition, styrka, rörlighet, snabbhet, balans och koordination. Man använder mest sin egen kroppsvikt men hantlar och annan utrustning kan också förekomma. Alla utgår från sin egen förmåga och dagsform. Man får resultat av sin träning väldigt snabbt.

Gympa

Vi tränar kondition, styrka och rörlighet i ett pass som utförs i medeltempo eller intensivt tempo. Passet genomförs till musik där du följer instruktörens rörelser. 

Innebandy

Ett pass där vi tränar innebandy tillsammans prestationslöst. Oavsett om du spelat på skolidrotten, som barn, i Korpens seriespel eller spelar fortfarande så är du varmt välkommen. Vi lånar ut klubbor, bollar och västar.

Intensivträning

Vi tränar kondition och styrka till snabb musik i ett högt tempo med mycket hopp. Du följer instruktören och får alternativ så du kan anpassa träningen efter din dagsform och dina förutsättningar.

Kroppsstark

En mix av gymnastik, parkour och kroppsövningar. Träningen är allsidig och vi tränar på att kunna använda vår kropp i olika lägen och att kroppen ska hålla hela livet och vara funktionell. 

Löpning och löpteknik

Vi tränar löpning utomhus och löpteknik inomhus. Alla kan vara med oavsett om du springer för första gången eller är en rutinerad löpare. Löpning utomhus ger dig frisk luft och en bättre kondition och teknikträningen håller dig stark och skadefri.

Stark&Smidig

Korpens träningskoncept som fokuserar på enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning med egen kropp. 

Vattenträning

Vi tränar kondition, styrka och rörlighet i bassäng med varmt vatten. Alla utgår från sin förmåga och dagsform.

Uppdaterad: 02 MAR 2018 10:50 Skribent: Annica Finth
Epost: This is a mailto link

 INSTAGRAM @korpenumea

 
INSTAGRAM @blodomloppetumea

 


   TeamSportia_2radig_CMYK

 

Umea_kommun_RGB

 

SISU_Webb_Banner_170X170_samverkan

  

 

 

Postadress:
Korpförening Umeå - Korpen
Gammliavägen 5
90342 Umeå

Besöksadress:
Umeå Energi Arena Vatten, Gammliavägen 5
90342 Umeå

Kontakt:
Tel: 090778390
E-post: This is a mailto link